Geen bluswater door dichtdraaien brandkraan

Pagina: [1]

Grote lach het is toch niet normaal dat omstanders de brandkraan gaan dichtdraaien. Ophangen die gast. Hopelijk zijn er getuigen.

Gaat lekker he ??? snijden de hufters je slangen niet stuk, gaan ze weer nieuwe grappen bedenken. Ze hebben waarschijnlijk geen enkel besef wat ze aan kunnen richten met deze onzin.

Dat hoop ik dan maar. Ik ben bang dat mensen wel beseffen wat ze teweeg kunnen brengen door kranen dicht te draaien en slangen te slopen, maar dat dat als 'aanvaardbaar' wordt gezien. Voor een grapje mag je zelfs mensen laten sterven, zo lijkt het steeds vaker.
Brandkranen sluiten, stenen van viaducten gooien, ambulancepersoneel molesteren, voorbeelden te over waarbij onschuldigen het dodelijke slachtoffer kunnen worden. De burgers beseffen volgens mij prima dat ze hiermee mensenlevens in gevaar brengen, maar interesseerd het gewoon niet.

Eenvoudigweg (poging tot) moord ten laste leggen, gerechterlijk vervolgen en de maximale celstraf opleggen (wat is het in NL, 25 jaar voor moord?) opbergen achter tralies. Het lijkt mij dat het dan vrij snel over moet zijn met deze waanzin. Kwestie van het recht van Vrouwe Justitia doen gelden en niet het recht van de sterkste...

Voor (bijna) alle zaken die schade aanbrengen aan de blussing of redding kan met succes artikel 159 van het Wetboek van Strafrecht worden toegepast.
Ook artikel 350 ( vernieling) en zwaardere artikelen zijn mogelijk.
Een en ander hangt af van wat de OvD, bevelvoerder of Commandant als aangifte aanbrengt.
Vindt hij of zij dat niet nodig, ja dan kunnen we "zeuren "totdat er echt ongelukken gebeuren.
Overigens brandstichting moeten we ook niet onderschatten.
De dader(s) weten drommels goed wat ze doen en het is dus vaak voorbedachte rade.

Wat is de inhoud van deze beide artikelen?

Ik zeg: Ingraven, 20 at random brandweermensen uitkiezen, in een cirkel er omheen zetten, allemaal een zak vol grote keizels en ..................................... dat tuig.

We kunnen de raddraaiers ook een kwartiertje opsluiten met jou, ArieAnders. Lost misschien wel twee problemen tegelijk op... Glimlach
Snel reageren
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.