Fotograaf BlikopNieuws redt

Pagina: [1]

Wat geweldig dat een persfotograaf van jullie zijn camera (zijn werk) aan de kant gooit om mensen te redden in Apeldoorn. Mijn complimenten.

snap niet dat dat nieuws is! Dat is niet meer dan normaal!!! Blijkbaar is het nodig om een persfotograaf tegenwoordig te bedanken dat hij zich normaal gedraagt!

Op dat moment is dat niet zijn taak. Hij staat daar om foto’s te maken en verslag te doen van dat wat verschrikkelijk mis ging. Een ambulancebroeder of brandweerman zie je toch ook geen verslag doen of foto’s maken om de burgers te informeren. Dus de boel niet omdraaien zou ik zeggen.

Wanneer er géén 700 goed opgeleide agenten aanwezig zijn wordt het pas een ander verhaal wanneer een fotograaf of burger iemand die gewond is aan zijn of haar lot overlaat.

Daarom een pluim voor deze man die zijn brood laat liggen om anderen bij te staan.

Sorry maar de taak van die man is gewoon normaal doen! Een normaal mens veleent hulp aan mensen die dat behoeven. Als dat tegenwoordig het nieuws is. Dat er agenten bij staan heeft hier geen zier mee te maken. Dat de fotograaf zijn brood laat liggen..................je brood verdienen met het in beeld brengen van slachtoffers van deze ramp. Helaas hebben veel leden van de pers gisteren hun totale respect bij mij verloren. (en ja ik was er bij, ik weet waar ik over praat)

Respect voor de fotograaf die hulp verleende. Geen respect voor die "collega" die alleen maar bezig is met het feit dat hij een shot gemist heeft, wat het shot had moeten zijn voor alle bladen. Waar zijn we hier mee bezig ? Mensenlevens gaan voor shots. Dat moge duidelijk zijn.

De Geus; zo hoort het idd te gaan. De huidiger realiteit is toch echt vaak anders. Regelmatig dient de pers bij een calamiteit "op afstand gevorderd" te worden omdat ze foto's willen maken. Het zijn hierbij wel altijd dezelfde persfotograaf........

Beste Blauwebaret en DeGeus,

Ben inderdaad met jullie eens dat hulpverlenen boven alle andere werkzaamheden staat. Helaas is onze wereld in de ban van alle media aandacht. Aan de ene kant is dit volkomen te begrijpen, maar aan de andere kant slaan we vaak de plank mis als burger.

Tegenwoordig zijn wij als hulpverleners niet meer als eerste ter plaatse, maar staat er al een fotograaf van 112Groningen, 112Drenthe, etc. Het eerste wat er dan gebeurd is foto's maken van bijvoorbeeld een brand of de aanstormende brandweer.

En dat in bovenstaand geval de persfotograaf zijn camera aan de kant gooit om eerste hulp te verlenen, bravo! Echter begreep ik wel dat deze man een ex-politieagent is en dan is dit de eerste reactie die ik mij kan bedenken!

Hoi Pretorian,

Ik kan me bijna helemaal vinden in het geen jij hieroven zegt.
Dat hulpverleners vaak niet meer de eerste zijn bij een callimiteit is makkelijk verklaarbaar.
De fotograaf van 112Groningen, Drente, Maasmechellen en/of Tiel, (er zijn er inmiddels zo veel) zijn personen die vaak op al straat zijn en dus sneller kunnen reageren. Wat betreft de hulpverlening, te weinig personeel op straat en hoe dat komt weten we allemaal.

Dat hun dan foto's gaan maken, natuurlijk daar komen ze toch voor, een beetje goede fotograaf verdient hier in Nederland nog altijd meer dan een gemiddelde hulpverlener.

"Ben inderdaad met jullie eens dat hulpverlenen boven alle andere werkzaamheden staat. Helaas is onze wereld in de ban van alle media aandacht."

Kijk naar het gemiddelde niveau van die fotografen, ik zou als slachtoffer niet eens geholpen willen worden door dit soort figuren en voor hulpverlening moet je naar mijn mening toch minimaal een EHBO diploma hebben ne weten wat je doet, of niet?

Haha, inderdaad gemiddelde Kwaliteit. daar heb je een punt FreekWillem.

hoi allemaal,

ik ben ook persfotograaf en dus veel op straat aanwezig.
Maar de brandweer heeft mij benaderd en gevraagd of ik EHBO-les wilde volgen.
Dit heb ik gedaan en al vele malen gebruikt.
Het ligt dus niet alleen aan de fotografen maar ook de brandweer kan zijn best doen.
En dat de fotograaf zijn brood niet verdiend is onzin want er blijft tijd genoeg over om foto's te maken.

Eigenlijk zou iedereen het moeten kunnen.... Ik ben voorstander van EHBO, Reanimatie en AED op voortgezet onderwijs. Ze kunnen toch zo moeilijk die 1040 uur vullen..... Hier hebben we de oplossing Glimlach
Snel reageren
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.