geluidsniveau OGS

Pagina: [1]

Ik heb net een artikel gelezen uit 2007 (ambulance forum)dat waneer er gereden word met OGS de bemanning gehoorbescherming moet dragen omdat het geluid boven de wettelijke norm uitkomt,Is dat nu nog zo of zijn de ambulance's beter geisoleerd.Zeker nu men een sirene krijgt die nog luider is dan de oude
volgens mij moet je bij 80dba verplicht gehoorbescherming in???

80 decibel moet de werkgever de werknemer op de hoogte stellen van de eventuele gevolgen
>85 decibel verplicht de werkgever om de werknemer gehoorbescherming te geven

Belangrijk blijft dat de ramen van het voertuig gesloten blijven. Zeker met nu de dagen weer warmer worden. Een kennis van mij heeft sinds z'n achttiende als bevelvoerder bij de brandweer Amsterdam gewerkt. Nu is hij met de vut, maar loopt wel rond met twee gehoorapparaatjes.

Valt mij nog mee dat er geen rechtzaken zijn geweest.

als dat zo is dan hoort daar volgens mij een vergoeding tegenover te staan?????

Het bewijs zal in deze zaak echter moeil;ijk worden denk ik. Of er zullen meer collega's aan de bel moeten gaan trekken.

Mijn vraag is eigenlijk nu of er meer (ex) hulpverleners op dit forum zijn die gehoorschade hebben opgelopen?

Weinig reacties helaas op je vraag. Ik ben niet werkzaam in de hulpverlening, dus kan je er ook geen antwoord op geven. Ik werk als toeleverancier voor de ambuwereld, dus spreek wel vrij veel mensen. Geen van hen heeft ooit bij mij te kennen gegeven dat ze gehoorschade oplopen.
Wel weet ik dat enkele jaren geleden in Drenthe en omgeving gehoorbescherming in de auto's is gelegd. Of het doel hiervan was om zich te beschermen tegen het geluidsniveau, is me overigens niet bekend. Maar lijkt mij het meest logisch.

Ik hoorde dat voorheen ‘toeters’ wel een in spatborden werden verwerkt. Dat produceerde veel meer geluid binnen dan ze het nu meer in de front inbouwen.
Snel reageren
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.