Wat is dat nou Medisch Spoed Transport?

Pagina: [1]

Ik zag vandaag een vreemde ambulance met zwaailicht voorbijrazen op de A9. Daarop stond Medisch Spoed Transport. Wie weet wat deze club doet?

Hoe zag hun auto eruit? Ik kweam laatst ook een ambu tegen die vrijwel normaal oogde, al was de striping afwijkend. Vooral het wagennummer trok m'n aandacht, het begon nl. niet met een regionummer, maar met een paar letters. Ik kan me alleen niet meer herinneren welke.
Het in ieder geval een afkorting van een bedrijf dat ambu's verhuurt aan diensten. Maar zo te zien werd deze ingezet zonder regiogebonden te zijn. Misschien een nieuwe speler in de markt die vergunning heeft voor B-vervoer ofzo.

Overigens heb ik even gegoogled naar Medisch Spoed Transport en krijg o.a. deze link.
http://www.medical-emergency-transport.nl/

Nog een link die ook steeds voorbij komt als je googled is deze
http://www.greenpointkoeriers.nl/
Wat die er mee te maken heeft heb ik nog niet uitgevonden. Maar wellicht hebben zij ook een ambu in de verhuur ofzo.

Nou moet ik toch even reageren want ik zie onze site voorbij vliegen.

Uit de vraag over een medisch voertuig op de A9 zou het kunnen dat het een voertuig van ons is geweest, alleen het ligt er wel aan hoe het voertuig er uit zag, en reed dit voertuig met of zonder OGS ? Grote lach

Er zijn 3 soorten voertuigen die u tegen kan komen op het Nederlandse wegen net betreft het medisch transport met OGS, dat zijn de Sanquin (bloedvoorziening) auto’s met een vastgelegde striping van de kleuren (bloed)rood met oranje striping en de medisch voertuigen voor doktersposten en diensten voor de NTS ( Nederlandse Transplantatie Stichting ) die rijden sinds kort ook met voertuigen met de Ambu-striping,(was voorheen een taxi met blauwe pit) en de voertuigen van M.E.T. ( Medical Emergency Transport.) die u vind op www.metr.nl .

Het andere bedrijf wat u tegen kwam op google, is een bedrijf die een voertuig van Sanquin in bezit heeft en moet zorgen dat hij er een chauffeur op heeft zitten, die de ritten i.o.v. Sanquin Nederland kan uitvoeren, verder zal dit bedrijf nog wel meer medisch transporten doen voor ziekenhuizen of andere instanties maar dan met voertuigen zonder OGS.

M.E.T. heeft ook via Sanquin Nederland 3 vestigingen onder beheer gekregen om te zorgen dat deze voertuigen van deze uitgiftepunten bezet zijn met opgeleide chauffeurs,dit 24/7.

Ik hoop dat jullie vragen weer een beetje beantwoord zijn, anders …………brand los Knipoog

Ik ben chauffeur in dienst van het Witte Kruis te Den Haag en wij doen het vervoer tbv de Nederlandse Transplantatie Stichting. Wij vervoeren oa de organen en de uitnameteams.
Wij rijden dus regelmatig met zwaailicht en sirene. Wij rijden met oa met een mercede E220 combi en een mercedes B klasse. Op de E 220 combi staat Transplantatie Ambulance en op de B klasse staat Medisch Spoed Transport.
Een beetje verwarrend, maar ik heb het ook niet bedacht.

Beste Werner..

Bedankt voor je informatieve reactie... Zou je alleen zo vriendelijk willen zijn je professionele jargon meer leekvriendelijker te maken?Afkortingen als OGS etc zijn niet voor iedereen gesneden koek.. Grote lach
Snel reageren
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.