Ambulancedienst heeft eigen fotograaf meerijden op de ambu??

Pagina: [1]

Gesignaleerd zaterdagavond in Amsterdam Centrum een VZA ambulance met 'eigen' fotograaf aan boord. De beste man had een ambulance uniform aan maar 'leek'een persfotograaf te zijn. Hij maakte foto's van de hulpverlening aan een zwaargewond slachtoffer (ook duidelijk van het slachtoffer ) en niet van de situatie. Is dit nieuw in de hoofdstad of gebeurd het elders ook?

{hier wou ik een foto plaatsen maar dat lukte mij niet)

Ik weet wel dat er soms foto's gemaakt worden van de impact van het ongeval voor de artsen in het zieknhuis maar dit was duidelijk anders. Deze ambu-fotograaf had ook twee camera's met gote flitser om zijn nek.

Hier dan alsnog de foto's:

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/_ONFjba8aHp1Khe8AIHZgw?authkey=Gv1sRgCKi8hIXguP2x_gE&feat=directlink

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/3GkgzZx2UgIEq233z3cDmw?authkey=Gv1sRgCKi8hIXguP2x_gE&feat=directlink

Oops

Misschien is dit voor eigen gebruik in bijvoorbeeld een maandblad, opleiding, etc. Ik ga er vanuit dat de foto's niet gebruikt worden om ergens openbaar te verschijnen. Aangezien de man ook in de kleding van AMBU-personeel loopt denk ik dat het gaat om intern gebruik. Had hem anders even gevraagd Grote lach

Misschien wel voor het examen net als het theoretische van het CBR.

Vraag 1. De patiƫnt heeft zijn enkel gebroken en u legt een vingerverband aan... mag dit ??

Hmm oke daar had ik nog niet aan gedacht. Zou idd kunnen. Gezien de ernst van het ongeval en de situatie tp wilde ik niet 'storen'. De 'fotograaf ' stapte ook direct in de ambu om met de patient mee naar het ziekenhuis te rijden.

Bedankt voor de uitleg. Iemand nog enig idee hoe ik de foto in dit forum kan plaatsen?

Zo te zien was er een mobiel medisch team ter plaatse, dan ging het inderdaad om een ernstige situatie. Foto's voor training lijkt me dan ook niet onwaarschijnlijk.

Het MMT was idd ter plaatse daarom verbaasde ik mij ook over de 'fotograaf'.
Snel reageren
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.