IK, die waardeloze politieagent.
<< vorige | volgende >>  
 Pagina: 1 [2]

Hoe vind jij het dan als je allerlei verwensingen naar je hoofd geslingerd krijgt door een allochtoon .
En er later van word beschuldigd ,dat je discrimineert .
Stel je de vraag wat discriminatie inhoud , weet hij dat niet

Ik ben opgevoed met het idee dat je respect dient te hebben voor politie, brandweer en ambulancepersoneel, deze gedachte heb ik ook doorgegeven aan mijn kinderen. Neemt niet weg dat er altijd situaties zullen zijn waarbij het handelen van bovengenoemde disciplines niet altijd even rechtvaardig zijn maar toch...ik wordt een beetje moe van alle negativiteit. Deze mensen doen allemaal hun werk, toch ook vanuit idealisme, je oefent zo'n beroep niet uit omdat je het "wel leuk"vind.

(Ik ben opgevoed met het idee dat je respect dient te hebben voor politie, brandweer en ambulancepersoneel)

Toch wel vreemd, ik vind dat je respect moet hebben voor een ieder.

respect (ONTZAG) moet je voor alles wat leeft hebben (mens en dier).ons gezin is met de paplepel ingegoten dat je respect heb voor iedereen,en ja soms moet je ook wel eens slikken als een diender je verkeerd begrijpt of beoordeelt,maar ook dit zijn mensen die hun werk met liefde doen en ook wel eens iets verkeerd inschatten.ik ben zelf beveiliger bij het rotterdamse vervoers bedrijf RET en ik kom ook wel eens voor hele verveelde situaties te staat maar als je zelf rustig blijf dan word de situatie waar in je bent voor je zelf of omstanders dragelijke .RESPECT VERDIEN JE NIET MAAR KRIJG JE.

Natuurlijk moet je (in ieder geval proberen) respect op te brengen voor anderen (mens en dier), maar sommige mensen, en ja ook agenten en andere vervullers van a dan geen openbare functie's, maken het de "normale" burger af en toe wel heel erg zwaar hoor. Ik vind eigenlijk dat je respect hoort te geven aan iemand die dat verdient. Hiermee zeg ik eigenlijk dat respect verdient moet worden, maar ik zie dit meer als een basishouding of wisselwerking, en als ik de vrijheid mag niemen om op het bericht van scooby te reageren, inderdaad maar uiteindelijk heb je het toch verdient, door je houding, denk ik..

Als ik een boete krijg, heb ik geen problemen mee, maar als ik een boete krijg van een of andere agent , die een maand geleden nog in zijn broek piste, en een paar oorbellen in zijn oren heeft en een matje in zijn nek heeft, en dan ook nog jalours naar je auto staat te staren en heel minderwaardig tegen mijn banden staat te schoppen, krijg je van mij geen respect, absoluut niet maar als alle agenten eens respectvol overkomen , ik bedoel daarmee net als in de usa??? mooi pak kort haar en een soort degelijk overkomen Dan verdien je en krijg je ook respect, maar niet zoals ze hier als chappie's rondlopen,
en ja sla er eens onder , maar wel bij de juiste personen, jullie hebben toch MENSEKENNIS
vroeger hadden we bij ons in het dorp een agent rondlopen, Die had wel van iedereen respect,die behandelde de mensen gewoon zoals ze waren , en die sloeg er wel onder ,als het moest

In de USA hebben de mensen geen respect voor de politie, maar schrik. Bij het minste of geringste wordt er gepepperd, geslagen, met een teaser geschoten of met scherp. Is dat de politie waar we naar toe willen. Waarom wordt de USA weer zo opgehemeld?

Ik heb jaren met de Amerikaanse MP getracht samen te werken. Ze controleren iedereen die ze willen met een hand op het wapen. Be ready to shoot the individual. Dat is de zin die er bij ze ingestampt wordt.

Ik ben het volledig met Blauwebaret eens, de Amerikaanse politie werkt heel anders dan in NL. Natuurlijk zit daar een reden achter en is de kans dat een verdachte een vuurwapen bij zich draagt groter dan in NL. Maar het is geen respect voor de diender op straat, maar voor de gevangenis en de wet.

Stap je daar niet uit je personenauto als daar om gevraagt word? Pepperspray en Teaser wordt zeker gebruikt. In NL geldig gelukkig duidelijk regels en wordt er van de diender op straat verwacht dat hij deze kan toepassen. Soms mag het wel wat harder in NL, daar zijn we het allemaal over eens, maar laat het geen USA worden...

we kenne hier allemaal wel zitten kletsen e.d Maar ik denk dan het probleem al bij de lagere school begint, een kind noemt de leraar(es) geen meneer of mevrouw meer maar truus of piet ????
ivm mijn werk zit ik op nogal wat scholen e.d basis en vzo, als je daar rond kijkt en hoort wat de jeugd eruit kraamt , slaat gewoon nergens meer op, dus vind je het gek dat ze een agent dan wel netjes te woord zouden staan,kortom zou ik willen als de politie eens een keer zijn handjes uisteekt, eens niet van alle media e.d negatiev in het daglicht word gezet, maar eens een keer beloond moet worden, en als ze ambulance personeel bedreigen???? gewoon zonder pardon 1jaar cel en discussie gesloten, zonder pardon, klaar ,en ga zo maar door, gewoon cordater optreden en wat wetten veranderen, maar een agent moet wel een agent blijven , en geen geldophaler voor de staat, met flitsen en lasergun, want dat lijkt wel een prioriteit hier in nederland

Ja is sluit me bij Benny aan... toen ik nog een kleine Rinus was, haalde ik het niet in mijn hoofd om agenten, die toen nog in een langere leren jas in een fiat 127 zaten gepropt, uit te schelden.... nee als ze eraan kwamen bleef je gewoon staan....

Wanneer je je handen, conform de wet, niet gebruikt, is het niet goed.
Wanneer je je handen, conform de wet, wel gebruikt is het ook niet goed. M.n. de linkse media hebben er nogal en handje van om alles wat de politie doet af te zeiken.

De schreeuw om harder optreden door de politie komt mijns inziens niet uit de linkse hoek, maar juist van rechts.

Mijn 1e bericht op dit forum.

geheel eens met de Agent die dit topic opend.

het enigste wat ik veel mensen hoor en zie doen is: KLAGEN.

Totdat ze zelf op hun fouten worden gewezen !

Dan veranderen ze in wezens die zich op alle mogenlijke bochten wringen, om maar niet de consequentie's onder ogen te hoeven zien.

echter, als ze de Agent bezig zien om iemand anders op de bon of ander verbaal te zetten, word er honend geroepen! terecht, had hij/zij ,maar niet zo ,,,,, moeten doen.

wanneer word de "burger" eens wakker, en leert ,dat elke actie een reactie heeft.
wanneer vegen ze eerst in hun eigen straat, alvorens overal commentaar op te hebben.

ik vind het triest dat het tegenwoordig normaal is om hulpverleners eerst de kop in te slaan, alvorens zij hun werk kunnen verrichten..

en dan hebben hier,op dit forum posters nog comentaar, als een hulpverlener een X schrijft wat hem dwars zit.

Agent? ga elke dag naar uw werk, en weet dat er in elk geval 1 iemand is, die respect voor u heeft, en het een prettige gedachte vind , dat u dit werk doet.
want ik zou het niet durven, laat staan kunnen.

mvgr Ton Knipoog

Afgelopen week een snelheidscontrole gehouden voor een regionale luchthaven. Het plein voor deze luchthaven staat vol met mensen, auto's rijden langzaam en zoekend rond (waar ze gratis kunnen parkeren ipv 3 euro per uur), voortdurend overstekende mensen. Ik sta daar duidelijk zichtbaar, met een knal gele jas aan (ik verstop me niet, ik hoopte op een preventieve werking. Max snelheid tp 50km/u. Meerdere verbalen geschreven voor snelheden boven de 70 km/u. Volgens de omstanders waren ze blij met mij, eindelijk werd er wat gedaan aan de verkeersveiligheid. De hardrijders vonden mij een klootzak, een matennaaier omdat ik mij verstopt had achter een container, die er echt niet stond. En waarom ik niet in hun straat ging controleren want DAAR reden ze veel te hard.

Op mijn vraag wie er dan te hard reed werd er met een beschuldigende vinger gewezen op 'anderen'. Ik vroeg hen tevens hoe hard ze dan zelf reden in hun 30 km straat. Schoorvoetend gaven ze uiteindelijk toe zelf ook geen 30 te rijden.

Ergo: hun bekeuring was niet terecht die van ander danweer wel.........

Weet je wat echt het probleem is? Dat sommige agenten(helaas meer dan de heflt in mijn ogen) het verzieken voor zijn collega's en het volk zelf omdat deze zich 'biggy' voelen. Kijk, als je ergens rondscheurt met 90 waar je 50 mag moet en hoor je een bekeuring te krijgen dat snap ik. MAAR, als ik dan midden in de nacht om 3 uur op een lege kaarsrechte weg een boete krijgt omdat ik 60 ipv 50 reed, vind ik dat onzin. Ik kan wel vele voorbeelden geven maar om het samen te vatten; agenten moeten ECHT voor verkeersveiligheid gaan en niet voor boetes uitschrijven omdat de schatkist bij te vullen want zo krijg je geen respect en zo komt het wel over. En dan nog maar te beginnen over agenten die diep in je ogen kijken en vervolgens slippend als een gek een bocht nemen. Wat denken ze wel vraag ik mijzelf dan af.

En trouwens iedereen heeft het over respect dit, respect dat maar ik heb geleerd dat je respect moet verdienen en die krijg je niet zomaar. Het is aan beide kanten. En als in dit land geen respect wordt vertoond aan de politie, ligt het toch echt aan jullie zelf vind ik. Want er zijn agenten zat die WEL normaal kunnen doen, normaal kunnen praten en mensen NORMAAL behandelen. Die krijgen dus wel respect. De politie moet stoppen met 'ey, ik ben politie dus ik kan alles doen wat ik wil' mentaliteit zo simpel is dat.
<< vorige | volgende >>  
 Pagina: 1 [2]
Snel reageren
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.