Mexicaanse Griep

Pagina: [1]

Het begint er op te lijken dat in Nederland ook de pleuris gaat uitbreken inzake de Mexicaanse Griep. Nu kan ik me voorstellen dat als het echt uit de hand gaat lopen dat ook hulpverleners geënt gaan worden voordat de burgerij aan de beurt is. Er zijn zoveel verhalen over die prik... dat ik niet meer weet of ik het wel wil

Graag jullie mening hierover...

ik vind dat alle hulp verleners verplicht zijn er een te krijgen,we komen met zoveel verschillende mensen in aanraking.
ja, ik ga hem wel halen ik heb zo iets zekere voor het onzekere.zit er niet op te wachten om ziek te worden.

Je gaat vooralsnog niet gelijk dood na een griep zolang het virus zich niet verder muteert. Anderzijds blijft een inenting niet zonder risico zolang we niet weten wat voor stoffen er in zitten.

Aanvulling op een bricht. Opnieuw vier doden afgelopen week door de Mexicaanse griep. Wat nu??????

Volgens mij is inenten de beste remedie. De antistof die geïnjecteerd wordt is volgens mij niet erg schadelijk, of zijn er berichten die zeggen dat het wel degelijk kwaad kan? Die griep is niet direct dodelijk, maar kan bij forse verspreiding wel allerlei hulpverlening in gevaar brengen, niet door dood en verderf te zaaien, maar door mensen wel voor een aantal dagen uit te schakelen.
De gevolgen kunnen groot zijn als de epidemie (pandemie) grootschalig toeslaat.

Lastig. Het is op dit moment niet te voorspellen hoe snel het virus om zich heen zal slaan. Erger is het wanneer het virus muteert en mensen zieker worden dan nu. Afwachten is het antwoord.

Nu de media bol staan van de mogelijke gevaren van de inentingen is het een mooi moment om deze discussie nieuw leven in te blazen.

In eerste instantie dacht ik dat de inentingen vrij onschadelijk waren en ik ben er nu nog niet van overtuigd dat ze echt gevaarlijk zouden zijn. Het probleem is alleen dat de lange termijn gevolgen niet onderzocht zijn. Niemand weet op dit moment of het wel of niet schadelijk is op de langere termijn.

De vraag is dan nu voor mij, wat is er erger. De Mexicaanse griep waarvan duidelijk is dat het relatief onschuldig is, of een inenting waarvan niet bekend is of die wel zo onschuldig is. Dus feitelijk ligt er een keuze voor ons van gezondheid behouden op de korte termijn of mogelijk op de lange termijn gezondheidsproblemen krijgen.

Kortom, ik ben het met Rudolf eens. Een hele lastige keuze die iedereen voor zich moet zien te maken.

Ik ga mijn vrouw nu maar "inenten''. Daar is wel plezier aan te beleven. Zeker als je het bericht mag geloven dat in de Oekraïne een mutatie van drie virussen mogelijk heeft voorgedaan. Als dat zo is, kunnen de fabrikanten opnieuw beginnen en zal het de overheid opnieuw miljoenen gaan kosten.

Extra miljoenen die de overheid mogelijk moet uitgeven zijn toch geen probleem. De economie trekt immers toch weer aan...
Snel reageren
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.