Geen zes maar vier manschappen op TAS
<< vorige | volgende >>  
 Pagina: 1 [2]

quote:

[Daar komt dus het beheer om de hoek kijken. Er zijn nog steeds regio's die er geen tijd/geld/menskracht aan willen spenderen en om die reden het GMS zeer beperkt gevuld hebben.

Het duurt nog wel even voordat alle fouten er uit zijn. Meestal komen ze bij een incident pas aan het licht. Straatnamen die aan verkeerde korpsen zijn toegekend enz. Grote lach

quote:

Op maandag 5 mei 2008 11:46 schreef Centro het volgende:
Het blijft als centralist altijd moeilijk om een inschatting te maken op afstand. Met goed doorvragen kom je een heel eind en als het het geluk hebt ben je plaatselijk bekend. Het GSM is gevuld met de wensen van een korps en voor een grootdeel werk je dat lijstje netjes af.

Hulpmiddelen gebruiken...GMS, GIS, Google maps, Gemeente info.....en ja het blijft moeilijk en daarom is het moeilijk om goede centralisten te vinden.

quote:
Er moeten wel meerder telefoontjes binnenkomen wil ik uit mijzelf gaan opschalen.

Lijkt mij zeer afhankelijk van de melding, toch....?
Voorbeeld: Toevallig passerende taxichauffeur meldt midden in de nacht brandende caravan onder carport met overslag naar woning. 1 Telefoontje....niet opschalen???
Je zou er behoorlijk op afgerekend kunnen worden als je niet zou opschalen. Maar dit kan uiteraard per regio verschillen. Welke kwaliteit wens je als regio?

quote:
Je moet als centralist niet gaan denken voor een bev van de 1e TS of de OVD. De kans is groot dat je langs elkaar heen gaat werken of het verkeerde langs de weg gaat sturen, hoe goed de bedoeling ook is.

Je moet inderdaad niet gaan denken voor een bev. of OvD. Wat je juist wel moet doen is denken als bevelvoerder. JIJ bepaald aan de hand van de melding de sterkte van de 1e uitruk, niet het GMS (het GMS is een hulpmiddel). En in 95 van de honderd gevallen kun je klakkeloos het GMS volgen. Maar het gaat om die andere 5. Als centralist ben je verantwoordelijk totdat de 1e TS zich inmeldt danwel ter plaatse is. Daarnaast ben tot op zekere hoogte adviserend aan de bevelvoerder van de 1e TS en de OvD. Wie heeft uiteindelijk de melder aan de lijn (gehad).

Excuses voor dit off topic verhaal, maar ik vond een reactie even nodig. Sorry Knipoog

Hoe noem je dat ook al weer... De beste stuurlui staan aan wal !!!

quote:

Op maandag 5 mei 2008 20:30 schreef RinusBeek het volgende:
Hoe noem je dat ook al weer... De beste stuurlui staan aan wal !!!

Op welke quote heeft deze opmerking betrekking.... ??

Het doel ontgaat mij een beetje....
<< vorige | volgende >>  
 Pagina: 1 [2]
Snel reageren
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.