|
info over brandbeveiliging huis
|
waar vind ik informatie hoe ik mijn oudere huis tegen brand kan beveiligen.
komt er dan iemand aan huis kijken ,hoe werkt dit.
gr scooby |
|
Er zijn wel bedrijven die dat doen, maar dan moet je aardig de portemonnee trekken :(.
Enkele tips zijn....
- Geen zachtboard plafonds (die branden heel snel en zo verspreid de brand zich door het gehele huis)
- Zorg ervoor dat de elektrische installatie goed is. Ook oude bedrading (met jutte ommanteling) vervangen en zorg voor een goed werkende aardlekschakelaar. Ook ijzeren buizen met hierin de bedrading kan men beter vervangen voor plastic.
- Uiteraard dient de gasaansluiting ook goed te zijn.
- We mogen natuurlijk de rookmelder(s) niet vergeten.
- Een klein blusmiddel is ook altijd handig om een begin van brand in de kiem te smoren.
Ter voorkoming is het advies om alle mogelijke bronnen van brand... electra, ketel, gas e.d. goed te laten inspecteren.
Ingeval van brand is een rookmelder natuurlijk levensreddend en zorg ervoor dat de brand zich niet als een gek door je huis kan verspreiden. |
|
RINUS BEDANKT ALVAST VOOR JE INFO. ER IS TWEE WEKEN GELEDEN EEN NIEUWE STOPPEN KAST GEPLAATS DOOR ENECO DAT ZIT WEL GOED OOK IS ER EEN NIEUWE KEUKEN GEPLAATS MET NIEUWE APARATUUR.REST NOG DE VRAAG HOE WETEN WIJ WAT DE GOEDE PLEK IS OM BRAND MELDERS TE PLAATSEN.EN HOEVEEL MOET JE ER PLAATSEN. |
|
* in de gang of ruimte tussen keuken en woonkamer
* op elke verdieping in huis
* altijd aan het plafond
* en meer dan 50 cm van de zijmuur en hoeken van een vertrek |
|
Uiteraard rekening houden met de certificering van de installateurs, van zowel Eneco, zit waarschijnlijk wel goed, alsmede de keukeninstallateur. Heb je hem zelf geinstalleerd?
Je gordijnen kunnen met en vlamvertragend middel zijn behandeld.
Bij meubels kan dit ook.
Haal ongebruikte adaptors uit het stopcontact.
Laat apparaten niet op standby staan.
Heb je een (open) haard?
Welke rookelders heb je?
Heb je een brievenbus direkt in je voordeur? Houd rekening met vandalisme, m.n. nu met vuurwerk. |
|
beste blauwe baret,
nee we hebben hem niet zelf geinstalleerd,we hebben geen openhaard en ook nog geen rook/brandmelders.
ver staat er bij ons niets stanby.
onze brieven bus is beneden onder aan het appartement |
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.
|
|