| |
|
|
|
|
Afslepen auto.
|
Beste Lezers,
Het is een beetje onduidelijk voor mij wat er nou gaat gebeuren.
Vanochtend net uit een nachtdienst heb ik met mijn slaapkop tanklicht over het hoofd gezien.
Net na een afslag sta ik plots stil op een linker rijstrook, hierop belde ik als eerst 112, die zouden mij een takelwagen sturen.
Vervolgens heb ik gebeld met mijn Multilease alarm centrale.. die sturen ook een takelwagen.
Zo om evt onnodige kosten tegen te gaan belde ik de politie terug met het bericht dat mijn alarmcentrale takelwagen al onderweg is.
Echter melden zij het overeen te stemmen met Multilease.
Echter na korte tijd zie ik een agenten auto, en kort later takelwagen die door hun is opgeroepen.
Nu vroeg ik de agent om de evt kosten hij wist mij te melden dat het om een bepaald incident gaat, je staat midden op de weg ( dus geen vluchtstrook ) en MOET weggesleept worden door ons dus is kostenloos.
Klopt dit? |
|
Klopt. In het kader van incident management wordt je auto op kosten van de overheid weggesleept.
Incident management houdt in dat de hukpverleners en de overheid een aantal afspraken hebben gemaakt v.w.b. verkeersveiligheid, doorstroing, hoe te handelen bij onegvallen, overlastbeperking, e.d.
Jouw auto op de vluchtstrook kan, ik ken de exacte situatie niet, een verkeersonveilig incident opleveren en wordt ter voorkoming van erger weggesleep.
Mogelijk krijg je wel een bekeuring voor onnodig stil staan op de vluchtstrook. Dit omdat een lege tank verwijtbaar is. D.w.z. door je tanklamje kan je zien dat je moet tanken. De afstand tussen 2 tankstations is in Nederland doorgaans korter dan het aantal kilometers dat je op reservetank kunt afleggen. Echter dit bepaald uiteraard de agent die ter plaatse is geweest. |
|
Blauwebaret,
Bedankt voor je reactie.
Om het nog leuker te maken ik kon niet eens naar vluchtstrook vanwege drukte stond ik vast op linker rijstrook ( en naast me was een hoge Berm tussen 2 weghelften. |
|
Dus wegslepen. Zo snel mogelijk om de overlast voor de overige weggebruikers tot een minimum te beperken en de veiligheid te blijven waarborgen. |
|
badel34
mocht je zoiets weer over komen probeer zelf op een veilge plek te gaan staan maar blijf niet in je auto.
mensen kijken tegen woordig niet verder dan hun moterkap. en hebt het al een paar keer mee gemaakt dat ik voor een IM komt pech verplaatsing maar bij aan komst een ongeval.
groetjes lifting (een berger) |
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.
|
|
|
|
|
|