de wijkagent laat via de mail kenbaar maken dat hij een proces verbaal gaat opmaken over een verkeersovertreding volgens hem. Mag dit wel of nietl

Pagina: [1]

Hallo mijn vriend moest via mij horen dat de wijkagent een proces verbaal zou gaan opmaken over een vermeend verkeersovertreding voor mijn huis in een hofje. Per toeval las ik mijn mail mijn vriend heeft zelf geen internet maar ik vind dit nogal wat raar dat hij niet bij mijn vriend zelf is langsgekomen. Mag dit zomaar.

Groetjes Nathalie

Hij mag, zonder de overtreder staande te hebben gehouden, een proces verbaal opmaken. Beetje raar is inderdaad dat hij een aanzegging doet via de mail. Is dat toeval dat de Wijkagent het mailadres van je vriend kent? of zijn ze eerder met elkaar in aanraking geweest.

Dag Nathalie,
Je schrijft dat je vriend geen internet heeft. Waarschijnlijk heeft hij dan een emailaccount op jouw PC? De wijkagent zal niet zomaar via een emailtje laten weten dat hij PV opmaakt voor het een of ander. Ik denk dat jouw vriend een oude bekende van die wijkagent is en dat hij alle gegevens van jouw vriend al heeft...
Op zich niet een alledaagse actie van die wijkagent, maar er zal wel een bepaalde relatie tussen jouw vriend en hem bestaan.
In ieder geval is het niet verboden.

Hallo Nieko nee mijn vriend heeft geen account op mijn pc sterker nog hij zit nooit achter de pc want die heeft hij niet eens. Deze wijkagent heeft het via mijn mail laten weten en niet die van mijn vriend want die heeft geen pc en geen account. Dit is zeker geen alledaagse wijkagent daar heb je gelijk in maar vreemd blijft het wel dat mijn vriend het via mij moet vernemen dat hij iets in de wijkagent zijn ogen fout heeft gedaan.

Ik blijf het zeer vreemd vinden dat deze wijkagent een aankonding via de mail van mij bestemd voor mijn vriend het via mij doet ondanks dat hij wist van wie die auto met aanhanger was en dat terwijl hij 10 meter vanaf de auto stond. Artikel 5 WVW is ook zeer vreemd vind ik in een hofje waar alleen maar bestemmingsverkeer komt en waar geen verkeersverbodsborden staan.

Ik hoop dat er iemand reageert die een beetje verstand van de WVW heeft.

een proces verbaal zonder Email adress? Mag dit in nl

Door een toezichthouder wegenverkeerswet, Politie/KMar, kan er een proces-verbaal opgemaakt worden.

Deze hoeft niet altijd direct uitgereikt worden aan de overtreder. Dit is afhankelijk van het feit. Bij een aantal feiten is 'staande houding' verplicht.

De bedoeling is ten alle tijde dat wanneer een agent een verkeersovertreding constateert, hij deze doet ophouden. Bv. een auto staat verkeerd geparkeerd, de bestuurder wordt gesommeerd te vertrekken. Wanneer de mogelijkheid er is zal ter plaatse het proces-verbaal worden uitgeschreven.
Echter: wanneer de overtreding een verkeersonveilige situatie oplevert, krijgt de bestuurder de opdracht weg te gaan en wordt het proces-verbaal achteraf opgemaakt. Het geniet hierbij de voorkeur om deze dan aan de bestuurder aan te zeggen.

Nu kan je het proces-verbaal na sturen per post. Je kan de bestuurder achteraf bellen en wanneer het er een emailadres bekend is kan dat via de mail. Beide is chter GEEN verplichting!

Ik weet niet wat de exacte reden is dat de wijkagent voor de optie 'email' gekozen heeft. Ik ga ervan uit dat hij hiervoor een reden heeft.
Volgens mij en kleine moeite om dit aan hem te vragen.............

De officier van justitie heeft de beschikking nietig verklaard. Deze wijkagent heeft het zelf niet eens geconstateerd. De situatie was zodanig dat er beslist geen sprake was van een onveilige situatie. Deze wijkagent heeft via de buren vernomen dat de auto voor huis stond en aan de hand hiervan zonder er zelf bij te zijn geweest via de mail kenbaar gemaakt dat er een proces verbaal aan zou komen. In dit hofje waar alleen maar bestemmingsverkeer komt en verder geen ander verkeer staan ook geen verkeersverbodsborden etc. Ik ben zeer blij dat er nog recht bestaat want door deze manier van handelen door deze wijkagent begin je wel te twijfelen over de rechtstatus hier in Nederland maar gelukkig heeft de Officier van Justitie rechtmatig gehandeld.

Deze wijkagent dacht een lekker makkelijk aan zijn quotum te komen. Lekker niet gelukt

Uiteindelijk een tevreden afloop.

V.w.b. je vraag of het via de mail kan, is het antwoord: ja.
En je opmerking over het quotum: de meeste korpesen hebben dit reeds jaren geleden losgelaten. Een wijkagent heeft zeker geen quotum. Waarom wil een burger dit maar niet begrijpen en blijft hij/zij maar opmerkingen maken over quotum; lekker makkelijk, zonder verder na te denken?

Heb je übenhaubt de wijkagent zelf al aangesproken over bovenstaande? Kleine moeite toch...?

Ja hoor ik heb dezelfde dag nog gebeld met deze wijkagent waarom hij niet persoonlijk is geweest hierop kreeg ik geen antwoord want hij heeft het zelf niet geconstateerd. Hij is op een melding van de buren afgegaan. Deze beschikking is daarom ook vernietigd door de officier van justitie. Een wijkagent moet wel een pv opmaken wat op waarheid berust en dat was in dit geval zeker niet zo. Ik heb met de korpschef en de wijkagent een gesprek gehad. Ik ben zelf wel iemand die oprecht is en naar de wet handelt maar deze wijkagent heeft ondanks zijn ambtseed zich daar niet aangehouden.

Er zijn dus blijkbaar agenten die niet geschikt voor deze baan!!!!!!!!! De screening stelt niks voor blijkbaar zie je ook maar weer aan die politieman die het meisje heeft vermoord. Misschien heeft deze man wel meer op zijn kerfstok maar is hiervoor nog nooit opgepakt. Ja en dan stelt zo n screening om bij de politie of andere overheidsinstantie te komen niet veel voor. Het is zeer jammer dat het zo gaat maar het vermindert het vertrouwen bij de burger wel in het rechtssysteem.

Ik ben al jaren werkzaam voor de overheid in de beveiliging en ben ook gescreend dus weet er alles van.

Dus nu ga je de wijkagent uit je verhaal vergelijken met de agent die verdacht wordt van de moord op Milly Boele?

Jammer.

Blijkbaar ken je ook alle ins en outs van de sreening bij de politie.

Beheerder, sluit aub dit topic. Is denk ik voor alle partijen beter.

Je kunt het ook uit zijn verband halen "blauwebaret"

Ik had het over de screening in het algemeen. Ik ben blijkbaar niet de enigste die er zo over denkt. Jammer dat je het zo opvat.

Als de betreffende wijkagent informatie aan een e-mail adres van een ander dan de betreffende overtreder doorgeeft handelt hij in strijd met zijn ambseed of ambsbelofte en in strijd met de Wet politiegegevens.

Jammer dat een oprechte vraag over het wel of niet mogen aanzeggen van een PV van een opsporingsambtenaar verzand in het wel of niet functioneren van een screeningsprocedure van de politie.
Jammer dat een op zich interessante casus met leerzame aspecten eindigt met een een zeer generaliserende conclusie waarbij een een wijkagent die een administratieve fout maakt vergeleken wordt met een agent die helaas de weg is kwijtgeraakt en een moord heeft begaan.

Dat gaat mij veel te ver en wordt deze discussie me veel te simpel. Op deze manier kan je elke sector wel in een kwaad daglicht zetten, je kan op basis van een misstap van 1 persoon niet een volledig apparaat/organisatie bekritiseren, dat is een denkfout die je je bewust moet zijn wil je mee-discussieren over de organisatie dan wel de screening in het bijzonder.
Snel reageren
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.