wijkagent geeft aankondiging pv via de mail

Pagina: [1]

Hallo mijn vriend heeft laatst via mij moeten vernemen dat hij een proces verbaal kon verwachten. Het vreemde is dat deze wijkagent niet persoonlijk bij hem kwam maar dat hij het kenbaar maakte via mijn mail. Deze wijkagent wist waar deze auto toebehoorde en van wie dit voertuig was. Hij heeft ongeveer 20 minuten volgens hem, ongeveer 15 meter van mijn vriend zijn auto die voor mijn huis stond , in de gaten gehouden of er ook iemand bij de auto met aanhanger was. Ik woon in een hofje waar tot een aantal jaren geleden altijd parkeersverbodsborden hebben gestaan maar die door de gemeente zijn weggehaald i.v.m. opschoning van verkeersborden. Mijn vriend en ik waren steeds in de weer van zolder naar kar om de kar te vullen om vervolgens naar het vuilstort te brengen. In al deze jaren dat dit hofje er staat is mijn vriend de eerste die een pv heeft gekregen en dit hofje staat er al 42 jaar. Ik vind het heel erg vreemd dat het op deze manier gaat. Wie kan mij vertellen dat hij de aanzegging van pv via mijn mail mag geven wat bestemd is voor mijn vriend die niet eens in het hofje woont.

Lijkt mij dat een pv persoonsgebonden is en dus niet via het e-mail adres van iemand anders kan worden toegestuurd.
Misschien is hier sprake van een vormfout? Maar daar zullen de echte experts over moeten oordelen...

Weet je zeker dat het een mailtje is dat echt van de politie komt of probeert iemand 'leuk' te doen?

Ja hoor 112er, ik weet het zeker dat het de wijkagent is die het mailtje heeft gestuurd. Mijn vriend heeft de beschikking ook daadwerkelijk ontvangen. Hij heeft bezwaar aangetekend. In dit hofje staan helemaal geen verkeersborden en de meesten zetten de auto ook mooi voor huis en daar wordt niks aangedaan. In het verleden hebben er wel parkeerverbodsborden gestaan maar die zijn ongeveer 10 jaar geleden vanwege opschoning van verkeersborden weer weggehaald. Mijn vriend is de eerste in 42 jaar(zolang bestaat dit hofje) die een pv heeft gekregen en dan ook nog terwijl hij met aanhanger bezig was aan het laden. Vreemd is het zeker dat hij het via mij moest horen dat er een aanzegging voor pv werd gedaan. Er is bezwaar aangetekend en het afwachten is daarop . Maar ja wachten duurt altijd lang vandaar dat ik het op dit forum heb geplaatst om zodoende reakties te krijgen of tips.
Snel reageren
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.