| |
|
|
|
|
Kobutan
|
Hallo Allen,
Van de week zag ik op tv een filmpje over een vorm van zelfverdediging, genaamd "kobutan". Het principe is gebaseerd op een klein voorwerp, een soort van stalen potlood , dat als verdedigingsmiddel (ik zeg in mijn oneindige wijsheid gewoon "wapen" wordt gebruikt. Eenieder zou zo'n dingetje bij zich kunnen dragen, eventueel als sleutelhanger, volgens het filmpje.

Nou kan het aan mij liggen maar volgens mij kan zo'n kobutan in bepaalde gevallen, nl. bij gebruik, als wapen binnen het kader van de WWM worden aangemerkt. Ik denk hierbij aan WWM categorie 4 lid 7:
Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.
Dit werd er in het filmpje dus mooi niet bijverteld maar ik denk dat je zelfs in geval van noodweer nog een probleem hebt bij het aantreffen van een kobutan.
Dames en heren wethandhavers....heb ik gelijk of......?
Gr.
DrDee |
|
Denk ook niet dat dit nu echt de oplossing is bij een situatie waarin je je wilt verdedigen.... |
|
Het gaat in deze niet eens zo zeer om de verdediging. Wanneer je met een dergelijke 'sleutelhanger' rondloopt op een voor publiek toegankelijke plaats dan heb je een uitdaging. |
|
Relatiegeschenk? Hahaha ! Doet u mij een Glock met de firmanaam van mijn baas erop 
Hoe dan ook, ik denk dat degenen die dit "speelgoed" aanbieden verkeerd bezig zijn. Een vereniging waar de edele kunst van het zwaardvechten beoefend wordt, licht immers ook zijn leden voor m.b.t. de WWM. |
|
Heb gelukkig krachtige armen en vingers van staal. |
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.
|
|
|
|
|
|