|
Veel fouten bij hulpverlening crash Turkish Airlines
|
|-( Veel fouten bij hulpverlening crash Turkish Airlines
Wie durft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
Ik ben bang dat de onderzoekers met het rapport redelijk in de buurt van de waarheid zitten. Ook wij waren aanrijdend naar weet ik het waar gedurende de uitruk. Uiteindelijk kregen we de juiste locatie. En C2000 was inderdaad een rommeltje. |
|
Het is en blijft naturlijk wel een rapport wat achteraf en in alle rust is opgesteld. Ten tijde van de ramp worden er door de meldkamer KMar Schiphol en de meldkamer van de Politie op ad-hoc basis beslissingen genomen. Achteraf blijkt dat bepaalde dingen ook andrs hadden gekund.
Ik hoop dat de Onderzoeksraad open en transparant het rapport naar buiten brengt, ter voorkoing van het achteraf neer sabelen van tientallen hulpverleners, KMar Politie, GG&GD, Brandweer. |
|
Zoals Blauwebaret zegt: achteraf is het makkelijk oordelen als je alle feiten voo je op tafel hebt liggen. Ten tijde van de rampsituatie moeten er handelenderwijs besluiten worden genomen. Niet altijd op basis van alle feiten, soms komen er in een later stadium pas zaken aan het licht die de besluitvorming zeker beinvloed hadden kunnen hebben.
Natuurlijk moeten we leren van fouten, maar we moeten ook realistisch zijn en vaststellen dat er toen is gedaan wat op dat moment het beste leek. Hulde aan de betrokken hulpverleners! |
|
Ik geloof zeker dat er fouten zijn gemaakt maar ik denk dat het hierbij zeker niet gaat om fouten die ertoe hebben geleid dat het (extra) mensenlevens heeft gekost. Natuurlijk kan het altijd beter en moeten we dan ook altijd lering blijven trekken m.b.t. een goede hulpverlening bij dit soort rampen. |
|
Fouten worden overal gemaakt. Als er niets mee gedaan wordt dan is dat pas kwalijk, wordt er wel wat aan gedaan dan is dat goed. |
|
Even kijken of alles weer werkt. Mijn PC had de geest gegeven |
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.
|
|