| |
|
|
|
|
Boete naar inkomen
|
Ik vindt dat de overheid eens rekening moet gaan houden met het verhogen van de hoogte van een boete. Als je een laag inkomen hebt en nog net een klein autootje kan rijden, dan vindt ik dat je net als in Finland de boetes worden gekoppeld aan het inkomen van de overtreder.
Op dit moment kost je een rood verkeerslicht zo’n 160 euro en het niet voorrang verlenen aan bijvoorbeeld een fietser van rechts 170 euro. Natuurlijk heb je er wegmisbruikers in het dagelijkse verkeer, maar pak die gewoon harder aan door een stempel in het rijbewijs.
Zo kunnen mensen met een laag inkomen toch nog normaal een maand doorkomen wanneer ze per ongeluk een rood verkeerslicht hebben genomen. |
|
Je bedoelt de boete die nu voor door rood licht rijden 160 euro is dat iemand met een laag inkomen bijv de helft moet betalen en iemand met 2x modaal het dubbele? |
|
Ja dat klopt. Ik ben voorstander van zo'n regeling. Zo kunnen mensen met een laag inkomen toch nog de weg op zonder dat ze het zweet uitbreekt wanneer er een agent achter hen rijdt en net 10 kilometer te hard rijden. |
|
Laat het nieuwe kabinet, als die er ooit komt, deze regeling inderdaad doorvoeren. |
|
Doen. Hou ik ook nog eens wat over. Hi!! |
|
Op zich geen slecht idee.... Je ziet het wel eens op wegmisbruikers dat de 'patsers' echt zo iets hebben van jongens!!!! die paar tientjes. Flink aanpakken die handel |
|
Verdomme, ECHT!!!!!!!!!!!!!!! ongelofelijk dat de boetes opnieuw worden verhoogd. Wil nu agent zijn en zal gaan protesteren tegen deze kasmaatregel. Wie denken ze, met alle respect, in Den Haag wel niet wie ze zijn. Ze kunnen niet eens zelf een kabinet vormen. Wat een laaielichters. Het is écht tuig van de richel.
Ben niet snel boos, maar agenten kom in actie. Je kan toch zo niet iemand meer in z´n ogen kijken die iets te hard rijd. |
|
Nadeel van boete naar inkomen is dat aan d overtreder niet ter plaatse het bedrag kan worden medegedeeld (transparantie). Tevens zal de administratieve afhandeling vele alen langer en dus duurder zijn. Van iedereen moet individueel gekeken gaan worden hoeveel hij/zij verdient. Wat de vast lasten zijn, alimentatie schulden e.d. De ondernemer moet zijn jaarstukken openbaar gaan maken aan de instantie de de boetes bepaald. Echter bieden voor hem de cijfers van het vorige jaar geen garantie dat hij dat dit jaar wederom verdient (denk aan recessie). Tevens bied het mensen de kans o in beroep te gan tegen de 'inkomstenbepaling' ipv in beroep te gaan tegen de overtreding. Wanneer u op beeld staat met een snelheidsovertreding va 20 km/h heeft tegen het feit zelf in beroep gaan weing zin. Bewijs is er en het was uw voet op te gaspedaal. Echter het inkomen en uw lasten dar is nog wel ruimte voor een discussie of bezwaarschrift. |
|
@hierboven
Kortom bedoel je dus; dat kost allemaal veel geld, dat kan niet. Huidige systeem is makkelijker,goedkoper en geeft meer inkomen. Waarom zou de overheid hoofdpijn hebben he? Als de burger maar betaalt. Het wordt een grote feest voor mij wanneer Amerika en z'n emperialistische systeem instort. Dan is er eindelijk rust op aarde, ipv geld-maniaken zoals nu. |
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.
|
|
|
|
|
|