|
'Inwoners Delft moeten aan de rookmelders'
|
Delft wordt momenteel zwaar getroffen door diverse grote branden.
Volgens een woordvoerder van de regionale brandweer Hans van Steenbergen is dit het moment voor extra waakzaamheid. ‘Statistisch gezien is het bijna onmogelijk dat drie panden in een korte tijd worden getroffen door een grote brand’. Van Steenbergen adviseert inwoners van Delft, die wonen in gelijksoortige panden, het liefst vandaag nog een rookmelder aan te schaffen. |
|
Hans van Steenbergen, rokmelders B.V. |
|
ja en lekker ping-ping€€€€ |
|
Haha.... Rokmelders... maar goed, weet wat je bedoelt...
Persoonlijk heb ik zoiets van: rookmelders moeten eigenlijk standaard in ieder nieuwbouwhuis ingebouwd worden. Huizen die ouder zijn, moeten gewoon rookmelders hebben. Als je beneden zit en boven breekt er brand uit, dan heb je het echt niet direct door hoor. Met zo'n melder wel.
Laatst hier in Wijk nog gebeurd. Bewoner zat beneden, terwijl boven op zolder de brand al uitslaand was.
Nee, bij mij zijn er wel rookmelders in huis aanwezig hoor. En worden regelmatig gecontroleerd en getest. Ondanks dat ik niet in Delft woon 
Dutchie |
|
Rookmelder zijn op basis van het Bouwbesluit verplicht in nieuwe woningen. Het gaat vaak om oudbouw woningen waar (nog) geen rookmelders inzitten. Dat is de doelgroep die we willen bereiken. |
|
Amersfoort heeft vorig jaar een pilot gedraaid in een woonwijk waar alle huurders rookmelders konden krijgen, voorlichting over de vluchtwegen en een checklist over brandveiligheid in en om het huis, dit alles werd door brandweerpersoneel gedaan.
Uiteraard was het geen verplichting voor de mensen maar de reactie's waren geweldig.
Dit jaar gaat de lat iets hoger in een andere woonwijk waar ook adviezen voor inbraakbeveiliging zijn opgenomen in het verhaaltje. |
|
Als iedereen op moederdag een rookmelder geeft is het probleem toch opgelost???
Keep smiling, het komt altijd anders dan je denkt. |
|
heey Keimpe ja goed idee en voor vaderdag gelijk ook maar haha idd is het probleem snel op gelost die dingen kosten niets meer. |
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.
|
|