'Boetes zijn niet langer een middel, maar een doel'

Pagina: [1]

Uit een interne enquête onder politiepersoneel van Rotterdam Rijnmond blijkt dat 90% van de politieambtenaren de verhoging van de boetes ziet als het spekken van de staatskas. Dit meldt de ACP op haar website. Is dit de mening van een typisch Rotterdamse korps of is dit landelijk zo?
Graag jullie mening!

Als volslagen buitenstaander van de politiewereld heb ik uiteraard hier een mening over, immers ik als automobilist wordt hiermee ook geconfronteerd.
De verhoging van boetes heeft niets te maken met een betere waarschuwende werking die uitgaat van hogere geldboetes, maar alles met een verhoging van de inkomsten voor Wouter Bos z'n kas. De waarschuwende en corrigerende werking van geldboetes zoals in Nederland geheven worden is onevenredig zwaar voor "Jan Modaal" en onevenredig ligt voor de topmensen van bijvoorbeeld energiebedrijven, bankinstellingen en supermarktketens die zich maandelijks tonnen salaris toeëigenen!

Als er werkelijk een goed systeem in NL zou zijn wat betreft de beboetingen, dan zouden we het Finse systeem moeten adopteren. Boetes naar rato van inkomen, dat zou de staatskas ongetwijfeld ook nog veel meer spekken en dient dus twee doelen: 1 evenredig zware bestraffing, 2 meer centen voor de kas van Bos.

Kortom, ik steun de geponeerde stelling van harte!

Tsja, echt objectief reageren is niet echt mogelijk maar die bedragen zijn geen pretje, om het zo maar te zeggen..

Ik ben het volledig eens met Jeroen.

Ik ben erg benieuwd naar de mening van politiemensen, de insiders, die de boetes moeten uitdelen.

Heeft iemand inmiddels de ervaring dat de verhoogde boetebedragen effectiever zijn in het bereiken van het doel van de boete (waarschuwend en corrigerend)? Is er hier een politebeambte die zijn/haar mening wil geven hierover?

Ik denk dat die politieambtenaar verstandig is en er niets over gaat vertellen. Het is wel zijn baan en tegenwoordig sta je zo op de stoep.

Maar dhr W.Bos maakt weer eens de blits.

@ Ambu112
Is het niet zo dat we in Nederland in een land leven waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat? Dat gaat toch ook op voor politiebeambten? Als het werkelijk zo is dat de politemensen hun mening hier niet mogen/kunnen/durven geven vanwege hun functie, dan wil ik dat heel graag weten omdat dat dan tot een uitermate leuke rechtzaak zou kunnen gaan leiden...

Als je je mening geeft en voor je baan mag vrezen, dan is er toch iets goed mis bij de leiding van de pollitie, of ben ik de enige die dat zo ziet?

Hoera, eindelijk zien ze het; boete's hebben niks met verkeersveiligheid te maken. Goed zo jongens(!). Blijf zo doorgaan(maar niet heus).

Verdomme, ECHT!!!!!!!!!!!!!!! ongelofelijk dat de boetes opnieuw worden verhoogd. Wil nu agent zijn en zal gaan protesteren tegen deze kasmaatregel. Wie denken ze, met alle respect, in Den Haag wel niet wie ze zijn. Ze kunnen niet eens zelf een kabinet vormen. Wat een laaielichters. Het is écht tuig van de richel.

Ben niet snel boos, maar agenten kom in actie. Je kan toch zo niet iemand meer in z´n ogen kijken die iets te hard rijd.

De boetes worden al jaren lang steeds weer een beetje verhoogd en dit alleen maar om de staatskas te spekken onder het mom dat anders de begroting niet rond komt. Ze zouden eerst eens moeten snijden in al die topsalarissen en afkoopregelingen van die topambtenaren in Den Haag!

Onthoud wel dat de door u gekozen vertegenwoordigers, de boetes verhogen en niet de persoon op straat die u, de automobilist, confronteerd met de door u gepleegde overtreding.

Waarom wordt hier enkel de verkeersovertreding aangehaald? Een mini-pv wordt ook voor veel andere feiten gebruikt en ook die worden verhoogd. Bijv. op een luchthaven niet langs de aanwezige grensdoorlaatpost gaan, visssen zonder vergunning, eenvoudige diefstal, onnodig ophouden op bv portieken tankstations (runners), overlast veroorzaken op straat, afvalverbranden zonder vergunning, afval verkeerd aanbieden, autorijden zonder vereiste verzekering, enz, enz.

Tsjah, als je 18 miljard wil bezuinigen dan zullen dit soort acties vaker voorkomen...

Houd je aan de wet dan is er nix aan de hand. (a)

@JustDirk

Hierboven staat dat boete's niet een middel, maar een doel is. Dus hoe goed jij je ook aan de regels houdt, je zult altijd boete's ontvangen. Is dat zo moelijk om te begrijpen? Dit is al je 2e post met '' houd je aan de regels dan is er niks aan de hand''. Verwacht toch wat meer van iemand boven de 30 dan hele tijd geprogrammeerde uitsrpaken doen hier.

Als iedereen zich in ene aan de regels ging houden zou Nederland een flink aantal Euro's tekort gaan komen. En als het niet uit de verkeers overtredingen gehaald kan worden gaan we weer meer BTW betalen of meer inkomsten belasting, Het geld moet links of rechts -om toch in de kas komen.
(Ik ben boven de 30...)

@ Ghostrijder
- Wat wil je dat ik zeg? Waarom schelden als t zo zinloos is? Je hebt er alleen jezelf mee en niet een ander dus dat schiet niet op toch? Jij schijnt t hier zo goed te weten, dus... verzin eens iets nuttigs!

@ Belg
- Je hebt gelijk hoor, maare laat de koningin maar betalen, al onze belasting gaat naar haar. Ze kan op dr minst haar koets verkopen. Zo bijzonder vind ik die koets nou ook weer niet, als ik nu in de middeleeuwen zou leven zou ik t nog wel intressant vinden maar we leven er niet meer in dus kan dat ding wel weg + die clownspakken die die mensen in Land van Ooit ook gebruiken. Die vage kapsels die de rechters in London ook gebruiken er ook maar bij. :S

Waarom achter een masker schuilen? Bang dat je jezelf wil zijn? Kom op zeg!
Doe normaal! We leven in 2010, niet in een sprookjesbos!
Snel reageren
Om te reageren op een topic dient u ingelogd te zijn. Klik hier om u te registreren en actief mee te doen aan dit topic.